Laurens
Hieroo RotterdamAchtergrond
Laurens is één van de grootste ouderen zorginstellingen van Nederland. Het facilitair bedrijf van Laurens is sinds januari 2019 opgestart. De missie: meer grip te krijgen op processen rondom facilitaire dienstverlening op de verschillende locaties van Laurens, zodat deze nog beter wordt. Dit is een interessante uitdaging waarbij nieuwe werkprocessen en rollen komen kijken.
Vraag
Als vervolg op een eerdere opdracht bij Laurens, is Carlijn gevraagd om voor een aantal zorglocaties de ‘as-is’ en ’to-be’ situatie in kaart te brengen. Welke processen kunnen worden geoptimaliseerd? Hoe past dit in het plaatje van de lopende transitie?
Aanpak
In de aanloop naar de transitie kijkt Carlijn mee op verschillende zorglocaties. Ze schetst een beeld van de taken die worden uitgevoerd in verhouding tot de rollen die er liggen volgens het nieuwe plan. Daarbij komt een frisse blik goed van pas. Zijn er stukjes in werkprocessen die makkelijker kunnen? Ook voor de operatie betekent dat verscherpen. Carlijn ondersteunt de teamleiders om korte lijntjes te houden met de facilitaire medewerkers. Door bijvoorbeeld een weekstart te introduceren, waarbij aandacht is voor ieders bijdrage.