GGD GHOR - Landelijke Coördinatie Covid-19 Bestrijding
Hieroo UtrechtAnouk heeft voor de bedrijfsvoering van de LCCB een belangrijke rol gespeeld. Toen de Covid-19 crisis op zijn hoogtepunt was bleef Anouk het overzicht bewaken en kon zij goed hoofdzaken van bijzaken onderscheiden. In de vervolgfase van de pandemie droeg Anouk pro-actief bij aan het professionaliseren van team Bedrijfsvoering. Anouk zoekt telkens nieuwe kansen om dingen beter en slimmer te organiseren. Met haar creatieve blik voegt ze steeds weer een ander perspectief toe
Achtergrond
In mei 2020 wordt de Corona Programma Organisatie (CPO) opgezet binnen de GGD GHOR Nederland als tijdelijke crisis-organisatie. Haar taak is het ondersteunen en coördineren van de 25 GGD-en in hun opgave om testen, bron-en contactonderzoek, vaccineren en zorgcontinuïteit buiten het ziekenhuis te realiseren. In bijna twee jaar tijd zijn ruim 30 miljoen testen uitgevoerd, zo’n 2,5 miljoen bron- en contactonderzoeken gedaan en bijna 30 miljoen vaccinaties gezet. Maar het Covid-19 virus is nog niet verdwenen. Daarom zet de CPO sinds januari 2022 haar werkzaamheden voort als aparte entiteit, de Landelijke Coördinatie Covid-19 bestrijding (LCCB). De focus ligt momenteel op het optimaliseren van processen, het borgen van kennis en het uitdenken en uitwerken van scenario’s rondom de ontwikkeling van het Covid-19 virus. Met als doel voorbereid te zijn op nieuwe varianten of golven van het Covid-19 virus.
Vraag
In juni 2021 startte Anouk met haar opdracht bij de Corona Programma Organisatie (CPO). De Delta variant was in opmars en Anouk werd gevraagd om als centraal en verbindend persoon overzicht, structuur en ondersteuning te bieden aan het directieteam. Vanaf januari 2022 heeft ze zich verder ingezet binnen het bedrijfsvoeringsteam. Hier werd Anouk gevraagd zich in te zetten voor de doorontwikkeling van team Bedrijfsvoering en bedrijfvoeringsactiviteiten zoals procesoptimalisaties binnen HR en het coördineren van het risicomanagement van de LCCB.
Aanpak
Anouk ondersteunde het directieteam en team Bedrijfsvoering met alledaagse werkzaamheden. Ze pakte taken op zoals agendavoering, het voorzitten van overleggen en het bewaren van overzicht op verschillende lopende acties. Tijdens de groei van team Bedrijfsvoering van 17 naar 35 medewerkers fungeerde ze als vraagbaak, zorgde ze voor persoonlijke onboarding en organiseerde ze op eigen initiatief activiteiten rondom teambuilding. Als projectleider procesoptimalisatie HR gebruikte Anouk haar pragmatische manier van denken en handelen voor het scheppen van structuur. Ze ging met haar collega’s om tafel om inhoud en expertises op te halen en bracht dat op een overzichtelijke wijze samen. Daarnaast staat Anouk open om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zo pakte ze op creatieve wijze de coordinatie van het risicomanagement van de LCCB op.
Resultaat
- Het opstellen van agenda’s, voorzitten van overleggen, bijhouden van acties en maken van notulen.
- Het maken van een afgekleed functiehuis door het opstellen van “taakkaarten” per functie.
- Organiseren van activiteiten rondom teambuilding.
- Ontwikkeling van bedrijfsvoering o.a. door ondersteunen met inrichtingsplannen, voorbereiden van strategische sessies en het opstellen van de bedrijfsvoering gids.
- Optimaliseren van HR processen van inhuur tot en met off-boarding.
- Coördineren en overzicht bieden van het risicomanagement binnen de LCCB en het in kaart brengen van risico’s rondom bedrijfsvoeringprocessen.